Köpvillkor, leverans och returer

Allmänna Villkor



REGLER & VILLKOR

Denna webbplats abasic.se (”Webbplats") drivs av abasic AB, moms SE559274042601. Dessa allmänna villkor gäller för all användning av webbplatsen och webbshopen. abasic AB förbehåller sig rätten att ändra villkoren med tiden. Den nuvarande versionen av de allmänna villkoren är de som är tillgängliga på webbplatsen.


OM ABASIC.SE

Allt innehåll på webbplatsen och webbshopen, inklusive mönster, text, illustrationer, fotografier, logotyper, bilder och film, är abasics eller dess innehållsleverantörs immateriella rättigheter och alla varumärken och / eller företagsnamn som nämns, visas eller på annat sätt anges på webbplatsen ägs deras respektive ägare. Webbplatsen och webbshopen och deras innehåll får endast användas för personliga, icke-kommersiella ändamål.


Ingenting som finns på Webbplatsen eller Webshopen bör tolkas som att underförstått, otillbörligt eller otillåtet, ge någon licens eller rätt att använda material som förekommer på Webbplatsen, förutom i den utsträckning som tillåts enligt lag, utan vårt skriftliga godkännande eller skriftligt godkännande av en tredje part som kan äga rättigheterna till materialet som visas på webbplatsen. Webshopen och dess innehåll tillhandahålls på grundval av "som det är" utan några garantier av något slag, varken uttryckligt eller underförstått, inklusive med avseende på lämplighet för ett visst syfte och om webbshopens verksamhet eller innehåll. Abasic avstår från alla garantier, uttryckta eller underförstådda, i den utsträckning som tillåts enligt gällande lagar. Abasic frånsäger sig allt ansvar för alla skador som uppstår på grund av användning eller oförmåga att använda Webshop.


HANDLA PÅ ABASIC.SE


KÖP

Vid beställning över Internet gäller avtal om köp först när du har erhållit en orderbekräftelse från Abasic via e-post. Bekräftelsen sker senast 24 timmar efter att beställningen mottagits. Får du ingen bekräftelse, om något är fel eller om du vill ändra din beställning vänligen kontakta oss.


För att handla på Abasic.se behöver du vara 18 år eller ha målsmans medgivande.


I kassan får du valet att acceptera erbjudanden från oss. Du kan när som helst ångra dig genom att följa länken som är tillgänglig i varje email eller sms.


Betalning sker via Klarna och följande betalsätt erbjuds:

- Få först. Betala sen.

- Direktbetalning

- Betala med kort

- Dela upp


För att se fullständiga villkor och och eventuella extraavgifter, läs mer på Klarnas hemsida.

PRISER

Alla priser som anges på hemsidan inkluderar svensk mervärdesskatt på 25%. Avgifter och skatter kan tas ut av myndigheterna i mottagarlandet beroende på lagstiftningen i det landet. Sådana avgifter ska betalas av kunden. Abasic kan inte informera kunden om dessa avgifter då kunden är ansvarig för administrationen och betalning av sådana avgifter.


Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera priser och kampanjpriser.

KAMPANJER
Vid retur av minst en vara vid flerköps-kampanjer (till exempel 2-för-1) gäller följande:

- Om du returnerar den vara/de varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar.

- Om du returnerar en eller flera av de varor du betalt för korrigeras din faktura till värdet på de produkter du behåller.

Om du har köpt en vara som berättigar dig till en gåva eller rabatt på annan vara, så måste sagd gåva/rabatterad vara returneras tillsammans med varan som berättigade dig gåvan eller rabatten. Om detta inte följs och att man väljer att behålla sagd gåva/rabatterad vara kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde. Vid byte kan gåva eller rabatt ej tillgodoräknas annan vara, gåva eller lämnad rabatt kan ej heller överföras till annan order.
Om du väljer att returnera delar av en kampanjorder, gäller inte längre rabatten.

LAGER & VAROR

Lagersaldon uppdateras kontinuerligt på hemsidan. När du har gått till kassan så reserveras din vara i 10 minuter. Vi reserverar oss för eventuella saldofel. Vi kan när som helst återkalla en vara om vi anser att det är nödvändigt.


Bilder på webbplatsen är endast avsedda för illustration. Var medveten om att färgerna på varor som visas på webbplatsen beror på flera faktorer, till exempel dina bildskärmsinställningar. Du hittar en beskrivning av produktdetaljer och vad som ingår i produkten på produktsidan. 


LEVERANS

Alla priser är listade exklusive fraktkostnader. Fraktkostnaden läggs till i priset och betalas av kunden. Fraktkostnaden meddelas vid beställning.


VAD ÄR LEVERANSSTID OCH KOSTNAD?

Vår ambition är att skicka din order så snart som möjligt. Om du lägger din order innan 13.00 en vardag är vår ambition att ordern ska lämna vårt lager redan samma dag! Kom ihåg att leveranstiden kan vara längre under perioder med hög försäljning och i anslutning till helgdagar.


I kassan ser du exakt vilka priser och leveranssätt som gäller just din order.


RETURER
Vårt mål är att du ska vara helt nöjd med produkten eller produkterna du köper från oss. Om du beställer från webbplatsen har du rätt att ångra ditt köp, oavsett din anledning, inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Om du utövar din ångerrätt måste du skicka tillbaka produkten till oss.


Du måste skicka produkten utan onödigt dröjsmål, och under alla omständigheter senast 14 dagar efter mottagandet av din order. När varor returneras tar vi en avgift på 149kr, men vid byte av storlek eller färg är frakten fri. Observera att alla produkter som returneras måste vara i originalskick för fullständig återbetalning, inklusive etiketter och lådor etc. Lägg även till din orderbekräftelse och information om ändringen / returen i paketet tillbaka till oss.

Returer för underkläder gäller ej om etiketter och eventuella plomberingar är borttagna. 

Vid eventuell retur kommer vi att debitera 49 kr för i samband med återbetalning av din/dina varor. Vid byte av storlek eller färg är frakten fri.

Observera att byte gäller endast om du vill byta till en annan färg eller storlek av samma modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som en retur.

Observera att vi reserverar oss för slutförsäljning av önskade varor vid ett byte.
Om dina nya önskade varor är slut i lager kommer vi att kontakta dig via mail och vid utebliven respons från konsument inom 3 dagar kommer vi att kreditera din order och du är välkommen att lägga en ny beställning.

För att göra en retur eller byte ska du följa stegen nedan.  maila vad du avser att returnera/byta samt ditt ordernummer till [email protected] för att erhålla en returfraktsedel på din mail.

  • Maila vad du avser att returnera/byta samt ditt ordernummer och e-post adress som köpet registrerade på till [email protected]
  • Du kommer få en returfraktsedel på din mail
  • Emballera paketet väl, gärna i originalemballage. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar.
  • Klistra på den medföljande returfraktetiketten och lämna hos närmaste ombud.
  • Klart! Så fort vi mottagit och godkänt din retur så kommer vi att sätta tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat med.


Returrätten gäller ej på helt eller delvis förbrukade presentkort.


Vid ej uthämtat paket debiterar vi en avgift på 200kr.


RETUR VID FLERKÖPS-KAMPANJER
Vid retur av minst en vara vid flerköps-kampanjer (till exempel 2-för-1) gäller följande:

- Om du returnerar den vara/de varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar.

- Om du returnerar en eller flera av de varor du betalt för korrigeras din faktura till värdet på de produkter du behåller.

Om du har köpt en vara som berättigar dig till en gåva eller rabatt på annan vara, så måste sagd gåva/rabatterad vara returneras tillsammans med varan som berättigade dig gåvan eller rabatten. Om detta inte följs och att man väljer att behålla sagd gåva/rabatterad vara kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde. Vid byte kan gåva eller rabatt ej tillgodoräknas annan vara, gåva eller lämnad rabatt kan ej heller överföras till annan order. 
Om du väljer att returnera delar av en kampanjorder, gäller inte längre rabatten. 


HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?
Om du skulle ta emot en defekt produkt, fellevererad produkt, en produkt för mycket eller för lite, eller har din produkt gått sönder av produktionsfel så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt.

Maila uppgifterna nedan till vår support som du kan kontakt på [email protected]

- E-postadress som köpet registrerades på

- Ordernummer

- Kundnamn

- Produktnamn

- Bifoga bild

Vårt kundtjänst återkommer till dig så snart de kan.


MISSTAG

Misstag sker ibland genom mänskliga faktorn eller andra fel, till exempel gällande pris eller produktinformation. Om ett misstag sker kommer vi naturligtvis göra vårt bästa att försöka korrigera det snarast möjligt. Vi har stor erfarenhet av nöjda kunder ända sedan vi startade och det är något som vi alltid lägger stor vikt vid. Alla vi på Abasic strävar efter att du ska vara riktigt nöjd med ditt köp. 


PERSONLIG INFORMATION & SÄKERHET


PERSONUPPGIFTER

När du handlar hos oss godkänner du att Abasic lagrar och använder dina uppgifter, detta gör vi för att kunna hantera och leverera din beställning samt för att kunna låta dig som kund ta del av våra nyheter/erbjudanden i form av nyhetsbrev. Med hjälp av dina personuppgifter kan vi komma att kolla din kreditstatus samt din adress. Uppgifterna vi samlar in finns inte i några offentliga register och är alltså inte synliga för andra privatpersoner eller företag. Vi kommer inte under några omständigheter att sälja eller överlåta dina personuppgifter till någon annan.

GDPR ger dig rätt att begära utdrag av den information som är registrerad om dig.

Om någon information är missvisande, ofullständig eller felaktig kommer vi förstås att korrigera den om/när du informerar oss. Du kan också begära att informationen om dig raderas.


SÄKERHET

Abasic utför seriöst och ambitiöst arbete med säkerhet och vi uppgraderar och uppdaterar våra system kontinuerligt för att upprätthålla denna webbplats till en säker plats för våra kunder. Eventuella försök att använda falska eller stulna kreditkortsuppgifter, få tillgång till en annan persons köpkonto eller annan brottslig verksamhet kommer att rapporteras till polismyndigheterna. Vi spårar IP-adresser för att kunna använda dem i brottsutredningar och förfaranden.


FORCE MAJEURE

Om Abasic inte följer sina skyldigheter enligt dessa Allmänna Villkor på grund av ovanliga negativa omständigheter utanför vår kontroll, kan Abasic inte hållas ansvariga. Exempel på sådana kan vara krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, elavbrott, telefon- eller internettjänst, naturkatastrofer eller liknande händelser.


TVISTER

Vi gör vårt bästa för att göra alla våra kunder nöjda. Vi försöker alltid att tillfredsställa dig om något är fel med ditt köp. Om det är något vi inte kan lösa, rekommenderar vi dig att göra ett klagomål hos Allmänna Reklamationsnämnden för en oberoende undersökning. Vi går vidare med alla ärenden.


KUNDSERVICE

Om du har några frågor, om något är fel med din beställning eller om du av någon annan anledning vill kontakta oss, hjälper vår kundtjänst dig gärna.